2-split træningsprogram

Lær alt om 2-split træningsprogrammer og og opnå de resultater du ønsker dig med Suplab Premium 2-split program

Søger du viden om et nyt 2-split træningsprogram?

Når du har læst denne guide, er du klog på følgende:

Måske mangler du at se resultater med dit nuværende træningsprogram, og har du brug for at løfte din træning til det næste niveau? Vil du gerne have større muskler, eller tabe nogle kilo som man kan se din six-pack? Så har vi det perfekte træningsprogram til dig! Vi har udarbejdet et 2-split program for øvede, som giver resultater.

Nu tænker du sikkert: ”Jamen hvorfor et 2-split program?”. Der er ikke kun en grund, men FLERE grunde. Men først og fremmest, så lad os lige se på hvad et 2-split træningsprogram er – så lad os komme i gang.


Hvad er et 2-split træningsprogram egentligt?

Et normalt begynder træningsprogram, er ofte opbygget som et fullbody træningsprogram. Her trænes alle muskelgrupper ved hvert træningspas, typisk 3 gange i ugen.
I et 2-split træningsprogram opdeles muskelgrupperne i overkrop og underkrop, hvor hver muskel gruppe trænes 2 gange i ugen – altså minimum 4 træningspas om ugen. Det er derfor muligt at træne muskelgrupperne mere intensivt.

Man skifter ofte til et 2-split program, når man har fået erfaring og styr på de basale øvelser. Efter en længere periode med et Fullbody program, får man ofte en følelse af, at man ikke får prioriteret de enkelte muskelgrupper og at de kun bliver trænet 50% hvad man kunne, grundet den begrænsede energi og tid i et træningspas.

I vores 2-split træningsprogram har du 4 træningspas om ugen, som eksempelvis kunne være mandag-tirsdag og torsdag-fredag.

Hvorfor er et 2-split træningsprogram så bedre end et fullbody træningsprogram?

Hver type af træningsprogram har sine styrker og svagheder.
Hvis du er nybegynder, vil vi anbefale vores fullbody træningsprogram, da det er simpelt at gå i gang med. Har du lyst til at læse mere om vore begyndertræningsprogram så klik her.
Er du øvet i forvejen, er der mange grunde til at du bør skifte til et 2-split program!

  1. Overkom dit træningsplateau!

Du har sikker selv stået i scenariet, du er startet med at træne, du bliver hurtigt bedre til at udføre øvelserne og stiger i kg for hver uge. Efter et par uger eller måneder ser du også betydelige resultater i spejlet – men så sker der ikke mere? Du har ramt et træningsplateau, og komme ud af det ved at variere din træning! Her er er 2-split træningsprogram perfekt til at ”overraske” dine muskler og se resultater igen!

  1. Det er svært at holde samme energiniveau ved basisøvelserne.

Et typisk fullbody program indeholder de store energikrævende basisøvelser, og eftersom du bliver stærkere er det svært at bibeholde energien til både at træne squat, dødløft og bænkpres. I et 2-split program fordeles øvelserne ud på 2 dage, som giver dig mere energi til at præstere i kongeøvelserne øvelserne.

  1. Du får mere volume på hver muskelgruppe i dit træningspas

Eftersom du bliver stærkere, har du brug for større intensitet når du træner de forskellige muskelgrupper. I et 2-split træningsprogram har du tid til flere øvelser henvendt til en specifik muskelgruppe. I stedet for 1 øvelse brystøvelse i et normalt træningsprogram, træner du i et 2 split træningsprogram 2-3 brystøvelser pr. træningspas. Denne intensitet er derfor med til at sikre hypertrofi (muskelopbygning), i form af muskelmasse.

  1. Længere tid til er opbygge muskler / Undgår overtræning

Efter du har haft et træningspas med et 2-split træningsprogram, er har du lavet en ekstra masse mikroskopiske overrivninger i muskelcellerne og bindevævet. Disse overrivninger er grunden til du er øm dagen efter et træningspas. Dette kræver ekstra tid til at restituere (det er her muskler bliver større), hvorfor hver muskelgruppe har 2 dages restitution. Denne ekstra restitution er også med til at forebygge overtræning, som i sidste ende gør mere skade end gavn. Du har måske ramt det tidligere nævnte træningsplateau, fordi du har overtrænet?

  1. Du får en kortere træning

Dit 2-split træningspas bliver kortere, da du ikke skal igennem hele kroppen. Så i stedet for at bruge 2 timer på et Fullbody træningspas, kan du komme ned på 1 time til 1,5 med et 2-split. Dette giver dig en mere overskuelig træning, som ofte er mere effektiv da energiniveauet falder i den sidste del af træningen.

 

Info
Overtræning en fysisktilstand som fremkommer, når kroppen har været igennem et så stort pres igennem en længere periode, at kroppen ikke kan nå at restituere.
  1. Mere fokus på muskelgrupperne

Hvis du kun har 2 muskelgrupper at fokusere, som du har i et 2-split styrketræningsprogram, fremfor at træne hele kroppen, modtager muskelgruppen et mere koncentreret fokus. Dette giver mere specifikke muskeloverrivninger. Et 2-split program giver dig derfor mulighed for at få trænet hele muskelgruppen og svage punkter. Hvis din nederste del af brystet f.eks. halter efter, får du i et 2-split mulighed for at træne den øvre og nedre del af brystet.

Når du har færre muskelgrupper at fokusere på, øger det ofte kvaliteten af det arbejde du laver. I stedet for at gøre arbejdet halvt færdigt, bliver det gjort helt færdigt i et 2-split program. Når du går ud af træningscenteret får du derfor en følelse af en kvalitetstræning, hvor musklerne virkeligt er blevet ”smadret”.

Hvem henvender vores 2-split program sig til?

Dette program henvender sig til ham/hende, der vil bevæge sig væk fra begynder stadiet, og løfte sin træning til et nyt stadie. Hvis du har lyst til at se større muskler og samtidigt tabe ekstra fedt så din six-pack bliver synlig, er dette 2-split træningsprogram opbygget perfekt til dig.

2 split træningsprogram til øvede

Programmet er til dig, der har styrketrænet tidligere og har brug for at komme op på det næste niveau.

Det bedste GRATIS 2-split program du kan finde online, der skaber resultater

Dette program henvender sig til ham/hende, der vil bevæge sig væk fra begynder stadiet, og løfte sin træning til et nyt stadie. Hvis du har lyst til at se større muskler og samtidigt tabe ekstra fedt så din six-pack bliver synlig, er dette 2-split træningsprogram opbygget perfekt til dig.

Suplabs Premium 2-split program

2 split træningsprogram til øvede

Hvad inkluderer programmet?

Udover at du får Suplabs Premium fullbody træningsprogram, får du også:

  • Suplabs TræningsGuide (e-bog), hvor vi har samlet alt den essentielle information

Sådan downloader du programmet

For at få fingrene i dette super gode træningsprogram skal du blot gøre 2 ting:
1. Tilmelde dig til vores nyhedsbrev nedenunder.
2. like vores Facebook side - så er du automatisk opdateret på nye artikler!




2-split træningsprogram

4.2 (84%) 5 votes